Palauttaminen

Tavoitteenamme on tehdä palautusprosessista sinulle mahdollisimman helppoa ja vaivatonta! Löydät tältä sivulta ohjeet tuotteiden palauttamiseen, jotta voimme käsitellä palautuksesi nopeasti ja sujuvasti. Alta näet palauttamisen tiivistettynä, luethan vielä huomiokohdat, joita palauttamiseen liittyy.

Tuotteen palauttaminen ohjebanner

 

Jos tilaamasi tuote on viallinen, puutteellinen tai väärä, ennen palauttamista ota yhteyttä sähköpostitse info@tuontitukku.fi tai puhelimitse 010-2296220.

1. Postin tai Matkahuollon numeroa käyttäessä palautuksesta ei tarvitse maksaa. Mikäli palautus koskee tuotteita, jotka ovat suuren koon vuoksi jouduttu toimittamaan kotiinkuljetuksena tai rahtitoimituksena, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme info@tuontitukku.fi. Tilaamme palautukselle noudon, ja veloitamme noutokustannuksista aiheutuvat kulut toteutuneen mukaisesti.

2. Huomioithan, että palautuvan tuotteen tulee olla käyttämätön, ja alkuperäispakkauksen tulee olla ehjä. Mikäli olet epävarma tilauksen sopivuudesta, avaathan pakkauksen varovaisesti, jotta se säilyy ehjänä. Tuotepakkaukseen / tuotteen myyntipakkaukseen ei saa liimata tai kirjoittaa mitään.

3. Pakkaa tuotteet samalla tavalla kuin ne oli teille tullessa.

3. Postin automaattiin palauttaessa palautustiedot tulee täyttää tämän linkin kautta käyttämällä allaolevaa Postin sopimusnumeroa: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti .

4. Matkahuollon automaattiin palautettaessa tarvitset aktivointikoodin, jonka saat itsellesi, kun rekisteröit palautuksesti joko Paketit -sovelluksessa, tai matkahuollon sivuilla. Paketit -sovelluksen voi ladata puhelimen sovelluskaupasta, tai voit myös rekisteröityä matkahuollon sivuilla: https://www.matkahuolto.fi/kirjaudu

  • Valitse verkkosivuilla tai Paketit-sovelluksessa saapunut paketti, jonka haluat palauttaa.
  • Valitse Palauta ja syötä matkahuollon palautustunnus 9514060 sille varattuun kenttään.
  • Saat aktivointikoodin, jolla voit jättää palautuksen mihin tahansa Matkahuollon pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen.

5. Mikäli paketin olisi voinut tilata muullakin toimitustavalla kuin kotiinkuljetuksella, mutta olet valinnut toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, tulee paketti palautustilanteessa viedä Postiin tai Matkahuoltoon. Mikäli palautukselle halutaan ehdottomasti nouto, asiakkaalta veloitetaan noutokustannuksista aiheutuvat kulut palautuvan tuotteen hinnasta.

Pyydämme palautuksen mukana ilmoittamaan seuraavat tiedot:
  • Palautuksen syy.
  • Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero tai lähetenumero), jotta voimme yhdistää palautuksen oikeaan tilaukseen.
  • Haluatteko palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin / vähennetäänkö palautuva tuote laskusta vai toivotteko, että lähetämme uuden tuotteen tilalle.
  • Haluatteko vaihtaa tilalle kokonaan toisen tuotteen.
  • Mikäli tilaus on maksettu verkkomaksuna, teemme hyvityksen alkuperäiselle maksutavalle palautuksen kirjauduttua järjestelmäämme.

Pyydä ja säilytä palautuksesta kuitti, jossa on paketin seurantatunnus, jotta pääsemme tarvittaessa seuraamaan lähetystäsi, kunnes paketti on saapunut meille. Näin et ole vastuussa paketista, jos se katoaa kuljetuksessa.

Huomioithan, että palautuksesta aiheutuvaa mahdollista hyvitystä ei voida tehdä, ellei mukana tule yhteystietoja tai tilaustietoja, jolle palautuksen voi kohdistaa.


Huom!  Erityisehto : Kaasupulloja ja nestekaasupulloja ei koske normaali palautusoikeus.
Nämä tuotteet ovat paineistettuja tai kemiallisia, eikä niitä voida turvallisuussyistä tai tuotteen luonteen vuoksi ottaa takaisin tai myydä uudelleen. Palautus hyväksytään vain, jos tuote on viallinen tai vaurioitunut toimitettaessa.

Peruste: Kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § mukaan palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa esimerkiksi turvallisuus- tai hygieniasyistä.

Normaali palautusehto koskee vain kaasupullon runkoja.


Huom! Erityisehto : Akkuja ei koske normaali palautusoikeus.

Akut luokitellaan vaarallisiksi aineiksi, eikä niitä voida turvallisuussyistä tai tuotteen luonteen vuoksi ottaa takaisin tai myydä uudelleen. Palautus katsotaan tapahtumakohtaisesti. Otathan reklamaatiotapauksissa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@tuontitukku.fi tai puhelimitse 010-2296220.

Peruste: Kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § mukaan palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa esimerkiksi turvallisuus- tai hygieniasyistä.


Huom!  Tuontitukun myymälästä ostettuja tuotteita ei voi palauttaa verkkokaupan palautuskäytännön mukaisesti. Myymäläostojen palautukseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse info@tuontitukku.fi tai puhelimitse 010-2296220.


Palautuksen käsittely

Kun palautuksesi on käsitelty:

Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun, saat korjatun laskun sähköpostiisi, kun palautus on kirjattu.

Mikäli olet jo maksanut tilauksesi Klarnalle, Klarna saattaa tiedustella tilitietojasi sähköpostilomakkeella. Mikäli heillä on jo tili- tai korttitietosi, he palauttavat rahan automaattisesti sinulle, etkä tällöin saa erillistä sähköpostia asiasta.

Mikäli olet maksanut tilauksesi verkkomaksulla, palautettava summa hyvitetään takaisin alkuperäisen maksutavan mukaisesti 7 arkipäivän sisällä.

Palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita, tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.

 


Asiakaspalvelun yhteystiedot

Haluamme Tuontitukussa auttaa sinua nopealla ja ystävällisellä asiakaspalvelulla niin tuote-, toimitus-, palautus- kuin reklamaatiokysymyksissäkin!

Tuontitukku FI Oy
Merenojantie 8
85100 Kalajoki

Puh. 010-2296220
Whatsapp pikayhteys 0400249008

Sähköposti: info@tuontitukku.fi

Ilmainen palautus banner